Welkom bij Flex Interim

Fiscaal nieuws

RSS feed currently not available


Please try again later
Error
  • Error loading feed data.
Accountancynieuws

Inhoud

Verwerking financiele administratie

Het bijhouden van uw administratie/boekhouding is één van de belangrijkste takken van dienstverlening voor Flex Interim (naast het verzorgen van fiscale aangiften en opstellen van jaarrekeningen). Volgens de wet is iedere ondernemer verplicht een administratie bij te houden en 7 jaar te bewaren. In een administratie worden de bezittingen en de schulden, de opbrengsten en kosten en de ontvangsten en uitgaven geregistreerd. Veel kleine ondernemers bezitten niet de kennis en kunde om zelf op een efficiënte en effectieve wijze een administratie bij te houden. Flex Interim uiteraard wel! Wij verzorgen uw financiële administratie met behulp van Accountview. Afhankelijk van uw wensen werken wij deze dagelijks, wekelijks, maandelijks, op kwartaal-, halfjaar- of jaarbasis bij. U heeft, afhankelijk van de verwerkingsfrequentie, altijd het meest actuele inzicht in de financiële situatie van uw onderneming.

Opstellen van de jaarrekening

Ook wettelijk verplicht (althans voor de B.V. en de N.V.) is het opstellen van een jaarrekening. Het opstellen van een jaarrekening is daarnaast aan te bevelen voor samenwerkingsverbanden zoals de VOF en de maatschap. In een jaarrekening worden de gegevens uit de financiële administratie op inzichtelijke wijze samengevat, uiteengezet en toegelicht. In bepaalde gevallen moet hierbij rekening gehouden worden met de wettelijke eisen die aan een jaarrekening worden gesteld in het Burgerlijk Wetboek deel 2, Titel 9. Ook houdt Flex Interim altijd rekening met de Richtlijnen voor de Jaarverslaggeving. Samen vormen het Burgerlijk Wetboek en de Richtlijnen voor de Jaarverslaggeving de algemeen aanvaarde grondslagen voor financiële verslaggeving.

Flex Interim kan voor u de controle van de jaarrekening verzorgen, mits u niet wettelijk verplicht bent uw jaarrekening te laten controleren (wettelijke controle). Het gaat dus om vrijwillige (b.v. alleen statutair opgelegde of door een belanghebbende gevraagde) controle van de jaarrekening van uw onderneming of stichting/vereniging.

Softwarepakketten

Flex Interim werkt continue aan de verbetering van haar automatisering. Ten behoeve van de verwerking van de financiele administratie maken wij gebruik van Accountview Businesssoftware en Reeleezee Internet Boekhouden. Het is niet noodzakelijk om voor uw onderneming over te stappen naar deze boekhoudpakketten, daar wij ook prima kunnen werken met andere boekhoudpakketten.

 
E-mail Print PDF

 

Accountancy/ Boekhouding 
  vanaf  € 1450,-  per jaar
Belastingaangiften
  vanaf  € 45,-     per aangifte
Inzet administratief personeel
  vanaf  € 45,-     per uur
Consultancy startende ondernemers
  vanaf  € 55,-     per uur
Op basis van een samenwerkingsovereenkomst van minimaal 1 jaar kan een aantrekkelijke basispakket op maat worden overeengekomen.  Hierbij wordt een vast jaarbedrag vastgesteld, waarvan iedere maand 1/12e deel wordt gefactureerd.
 
Voorbeeld  1:
Ontwerpbureau met 2 tot 5 medewerkers.  Werkzaamheden:
 
  • Opzet en onderhoud financiele administratie (verkopen, inkopen, kas- en bankboek)
  • Salarisadministratie
  • Aangifte Omzetbelasting
  • Aangifte loonheffing
  • Jaarrekening
  • Aangifte Inkomstenbelasting
  • Correspondentie met diverse instellingen ( Belastingdienst/ UWV/ Verzekeringsmaatschappij etc.)
 
Totaal kost dit pakket per jaar  € 2.100
Per maand zijn de vaste kosten dan € 175,-. Voor dit vaste bedrag per maand bent u verzekerd van een goede, transparante boekhouding en een juiste en tijdige afdracht van uw belastingaanslagen.
 
Voorbeeld 2:
Onderhoud - en timmerbedrijf ; eenmanszaak. Werkzaamheden: 
  • Opzet en onderhoud financiele administratie (verkopen, inkopen, kas- en bankboek)
  • Aangifte Omzetbelasting
  • Jaarrekening
  • Aangifte Inkomstenbelasting
  • Correspondentie met diverse instellingen ( Belastingdienst/ UWV/ Verzekeringsmaatschappij etc.)
     
Totaal kost dit pakket per jaar  €  1.450. Per maand zijn de vaste kosten dan € 120,83 Voor ruim € 120,- per maand bent u verzekerd van een goede, transparante boekhouding en een juiste en tijdige afdracht van uw belastingaanslagen.
Bij de keuze voor een vast pakket heeft u bij Flex Interim altijd inzicht in uw kosten. Bij ons heeft u geen
last van verrassingen achteraf.
Sample Image

Sample Image

Sample Image 

Sample Image 

 Naast interesse in de cijfers ook oog voor de ondernemer!

 Heldere zicht door een transparante boekhouding

 Investeren in duurzaamheid en continuïteit

 Onze adviezen kunnen u geld opleveren.

Bovenstaande prijzen zijn exclusief 19% BTW.
   
E-mail Print PDF

Algemene voorwaarden Flex Interim

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle contractuele relaties van
Flex Interim.

Artikel 1 Algemeen
In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
A opdrachtgever : De partij die opdracht geeft.
B opdrachtnemer : Flex Interim.

Artikel 2 Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsverhoudingen tussen opdrachtnemer en
opdrachtgever, behoudens wijzigingen in deze voorwaarden, welke door beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk
dienen te zijn bevestigd.
2.2 De gedrags- en beroepsregels voor de opdrachtnemer maken deel uit van de overeenkomst. De opdrachtnemer
verklaart de daaruit voor opdrachtnemer voortvloeiende verplichtingen steeds volledig te zullen respecteren.

Artikel 3 Totstandkoming van de overeenkomst
3.1 De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door opdrachtnemer en opdrachtgever ondertekende
opdrachtbevestiging retour is ontvangen. De bevestiging is gebaseerd op de ten tijde daarvan door de opdrachtgever aan opdrachtnemer verstrekte informatie. De bevestiging wordt geacht de overeenkomst volledig en juist weer te geven.
3.2 Het staat partijen vrij te bewijzen dat de overeenkomst op andere wijze tot stand is gekomen.
3.3 De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij uit de aard, strekking of inhoud van de verleende opdracht voortvloeit dat deze voor een bepaalde tijd is aangegaan.

Artikel 4 Verplichtingen van de opdrachtgever
4.1 Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke opdrachtnemer overeenkomstig zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende opdracht, maximaal één week na afsluiting van het desbetreffende kwartaal in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen.
4.2 In geval van opdrachten tot controle van financiële verantwoordingen zal opdrachtgever de opdrachtnemer op de hoogte brengen van alle overige informatie die voor de uitvoering of voltooiing van de opdracht relevant is.
4.3 Opdrachtgever staat in voor de betrouwbaarheid, juistheid en volledigheid van de aan opdrachtnemer ter
beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn voor zover uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeit.
4.4 De uit de vertraging in de uitvoering van de opdracht voortvloeiende extra kosten en het extra honorarium,
ontstaan door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk ter beschikking stellen van de verlangde gegevens en bescheiden, zijn voor rekening van opdrachtgever.
4.5 Indien en voor zover opdrachtgever zulks verzoekt, worden de ter beschikking gestelde bescheiden aan deze
geretourneerd.

Artikel 5 Uitvoering van de opdracht
5.1 Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop en door welke persoon de verleende opdracht uitgevoerd wordt.
5.2 Opdrachtnemer kan eerst meer werkzaamheden verrichten en aan opdrachtgever in rekening brengen dan waartoe opdracht is verstrekt, indien opdrachtgever hiervoor vooraf toestemming heeft verleend.
5.3 Indien opdrachtgever derden bij de uitvoering van de opdracht wenst te betrekken, zal hij daartoe slechts overgaan na daarover met opdrachtnemer overeenstemming te hebben bereikt. Het bepaalde in de vorige volzin is van overeenkomstige toepassing op opdrachtgever.

Artikel 6 Geheimhouding
6.1 Opdrachtnemer is, tenzij hij een wettelijke of beroepsplicht tot bekendmaking heeft, verplicht tot geheimhouding tegenover derden.
6.2 Opdrachtnemer is niet gerechtigd de informatie die aan hem door opdrachtgever ter beschikking wordt gesteld aan te wenden tot een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen. Hierop wordt echter een uitzondering gemaakt in het geval opdrachtnemer voor zichzelf optreedt in een tucht-, civiele, of strafprocedure waarbij deze informatie van belang kan zijn.
6.3 Tenzij daartoe door opdrachtnemer voorafgaande schriftelijke toestemming is verleend, zal opdrachtgever de
inhoud van rapporten, adviezen of andere al of niet schriftelijke uitingen van opdrachtnemer, die niet zijn opgesteld of gedaan met de strekking derden van de daarin neergelegde informatie te voorzien, niet openbaar maken. De
opdrachtgever zal er tevens voor zorgdragen dat derden niet van de in de vorige zin bedoelde inhoud kennis kunnen nemen.
6.4 Opdrachtnemer zal zijn verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan de door hem ingeschakelde derden.

Artikel 7 Intellectuele eigendom
7.1 Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten voor met betrekking tot producten van de geest, welke hij gebruikt of
heeft gebruikt in het kader van de uitvoering van de opdracht van opdrachtgever, voor zover deze uit de wet
voortvloeien.
7.2 Het is opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder mede begrepen computerprogramma’s,
systeemontwerpen, adviezen, (model-)contracten, werkwijzen en andere geestesproducten van opdrachtnemer, een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren.
7.3 Het is opdrachtgever niet toegestaan hulpmiddelen van die producten aan derden ter hand te stellen, anders dan ter inwinning van een deskundig oordeel omtrent de werkzaamheden van opdrachtnemer.

Artikel 8 Honorarium
8.1 Het honorarium van opdrachtnemer is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht.
8.2 Indien na de totstandkoming van de overeenkomst, doch voordat de opdracht geheel is uitgevoerd, lonen en/of
prijzen een wijziging ondergaan, is opdrachtnemer gerechtigd het overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen, tenzij opdrachtgever en opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben gemaakt.
8.3 Het honorarium van opdrachtnemer, zo nodig vermeerderd met voorschotten en declaraties van ingeschakelde
derden wordt per week, per maand, per kwartaal, per jaar of na volbrenging van de werkzaamheden aan
opdrachtgever in rekening gebracht, tenzij opdrachtgever en opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben
gemaakt. Over alle door opdrachtgever aan opdrachtnemer verschuldigde bedragen wordt de omzetbelasting
afzonderlijk in rekening gebracht.
8.4 De opdrachtnemer heeft het recht, rekening houdend met de wettelijke bepalingen, gestegen kosten door te
berekenen en haar honorarium aan te passen.

Artikel 9 Betaling
9.1 Betaling door opdrachtgever dient, zonder aftrek, korting of schuldverrekening, te geschieden binnen de
overeengekomen termijnen, doch in geen geval later dan veertien dagen na factuurdatum. Betaling dient te geschieden in contanten of door storting ten gunste van een door opdrachtnemer aan te wijzen bankrekening.
9.2 Indien opdrachtgever niet binnen de onder 9.1 genoemde termijn heeft betaald, is opdrachtnemer gerechtigd,
nadat hij opdrachtgever tenminste eenmaal heeft aangemaand te betalen, zonder nadere ingebrekestelling en
onverminderd de overige rechten van opdrachtnemer, vanaf de vervaldag opdrachtgever de wettelijke rente en 10% administratiekosten in rekening te brengen tot op de datum van algehele voldoening.
9.3 Alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso-) kosten, die opdrachtnemer maakt als gevolg van de niet-nakoming door opdrachtgever van diens betalingsverplichtingen, komen ten laste van
opdrachtgever.
9.4 Indien de financiële positie of het betalingsgedrag van opdrachtgever naar het oordeel van opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft, is opdrachtnemer gerechtigd van opdrachtgever te verlangen, dat deze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door opdrachtnemer te bepalen vorm. Indien opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te stellen, is opdrachtnemer gerechtigd, onverminderd zijn overige rechten, de verdere uitvoering van de overeenkomst onmiddellijk op te schorten en is al hetgeen opdrachtgever aan opdrachtnemer uit welke hoofde ook verschuldigd is, direct opeisbaar.
9.5 In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn opdrachtgevers, voor zover de werkzaamheden ten behoeve van de gezamenlijke opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk verbonden voor de betaling van het factuurbedrag.

Artikel 10 Reclames
10.1 Reclames met betrekking tot de verrichte werkzaamheden en/of factuurbedrag dienen schriftelijk binnen 60 dagen na de verzenddatum van de stukken of informatie waarover opdrachtgever reclameert, danwel binnen 60 dagen na de ontdekking van het gebrek indien opdrachtgever aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs nier eerder kon ontdekken, aan opdrachtnemer te worden kenbaar gemaakt.
10.2 Reclames als in het eerste lid bedoeld, schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op.
10.3 In geval van een terecht uitgebrachte reclame heeft opdrachtnemer de keuze tussen aanpassing van het in
rekening gebrachte honorarium, het kosteloos verbeteren of opnieuw verrichten van de afgekeurde werkzaamheden of het geheel of gedeeltelijk niet (meer) uitvoeren van de opdracht tegen een restitutie naar evenredigheid van door opdrachtgever reeds betaald honorarium.

Artikel 11 Leveringstermijn
11.1 Is opdrachtgever een vooruitbetaling verschuldigd of dient hij voor de uitvoering benodigde informatie en/of
materialen ter beschikking te stellen, dan gaat de termijn waarbinnen de werkzaamheden dienen te worden afgerond niet eerder in dan nadat de betaling geheel is ontvangen respectievelijk de informatie en/of materialen geheel ter beschikking zijn gesteld.
11.2 Termijnen waarbinnen de werkzaamheden dienen te zijn afgerond, zijn slechts te beschouwen als een fatale
termijn, indien dit uitdrukkelijk is overeengekomen.
11.3 De overeenkomst kan – tenzij uitvoering ontwijfelbaar blijvend onmogelijk is – door opdrachtgever niet wegens termijnoverschrijding worden ontbonden, tenzij opdrachtnemer de overeenkomst ook niet of niet geheel uitvoert binnen een hem na afloop van de overeengekomen leveringstermijn schriftelijk aangezegde redelijke termijn. Ontbinding is dan toegestaan conform artikel 265 Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.

Artikel 12 Opzegging
12.1 Opdrachtgever en opdrachtnemer kunnen de overeenkomst opzeggen met een opzegtermijn van een maand, mits er sprake is van overeenkomsten voor een bepaalde periode (bv. minimaal een jaar)
12.2 Opzegging dient schriftelijk aan de wederpartij te worden meegedeeld.

Artikel 13 Aansprakelijkheid
13.1 Opdrachtnemer zal zijn werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van een administrateur en belastingadviseur kan worden verwacht. Indien een fout wordt gemaakt doordat de opdrachtgever hem onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is opdrachtnemer voor de daarvoor ontstane schade niet aansprakelijk. Indien de opdrachtgever aantoont dat hij schade heeft geleden door een fout van opdrachtnemer die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden, is opdrachtnemer voor die schade slechts aansprakelijk tot een maximum van één maal het bedrag van het honorarium voor de desbetreffende opdracht over het laatste kalenderjaar, tenzij er aan de zijde van opdrachtnemer sprake is van opzet of daarmee gelijk te stellen grove nalatigheid.
13.2 In geval het administratieve werkzaamheden van opdrachtnemer betreft, vrijwaart opdrachtgever opdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat opdrachtgever aan opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, tenzij opdrachtgever aantoont dat de schade geen verband houdt met verwijtbaar handelen of nalaten zijnerzijds danwel veroorzaakt is door opzet of grove schuld van opdrachtnemer.
13.3 In geval het fiscale werkzaamheden van opdrachtnemer betreft, vrijwaart opdrachtgever opdrachtnemer tegen
vorderingen van derden, uit welke hoofde ook, die stellen schade te hebben geleden door of verband houdende met
een dienst die opdrachten aan opdrachtgever heeft verleend. Dit artikel is niet van toepassing op vorderingen die zijn veroorzaakt door opzet of grove schuld van opdrachtnemer.

Artikel 14 Vervaltermijn
Voor zover in de Algemene Voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten en andere bevoegdheden van opdrachtgever uit welke ook jegens opdrachtnemer in verband met werkzaamheden door opdrachtnemer in ieder geval na één jaar na het moment waarop opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en bevoegdheden.

Artikel 15 Toepasselijk recht en forumkeuze
15.1 Op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer waarop deze Algemene Voorwaarden van
toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing.
15.2 Alle geschillen die verband houden met overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer waarop deze
voorwaarden van toepassing zijn en welke niet tot de competentie van de kantonrechter behoren, worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin opdrachtnemer zijn woonplaats heeft.
15.3 In afwijking van het bepaalde in lid 2 zijn opdrachtgever en opdrachtnemer bevoegd om geschillen aan een
college voor geschillen voor te leggen.

 

 
E-mail Print PDF

De informatie op deze website is met zorgvuldigheid tot stand gekomen, echter biedt het geen garantie voor afwezigheid van onjuistheden.
De informatie is algemeen van karakter en niet van toepassing op individuele situaties en personen. De inhoud van de website mag niet worden beschouwd als een individueel advies, maar als algemeen oriënterende informatie.
 
Flex Interim wijst aansprakelijkheid voor eventuele onvolkomenheden, veroudering, onjuistheden en gevolgen af. Evenmin zijn zij verantwoordelijk en aansprakelijk voor via hyperlinks (met onze site) verkregen informatie op externe websites.

 
  • «
  •  Start 
  •  Prev 
  •  1 
  •  2 
  •  Next 
  •  End 
  • »
Page 1 of 2
You are here: